lørdag den 21. april 2012

Biernes ankomst

Her til aften kørte gemalen ned til en meget hyggelig mand og købte 2 bifamilier. Det har jeg glædet mig til i lang tid. 
Som I kan se har jeg også købt mig en anorak med en sjov hat på og et par bi-sikre handsker.
 Efter at bierne var læsset af skulle de lige stå en times tid og falde til ro. Så der blev lavet aftensmad og spist i god ro og orden.
 Hængerøven (mig) sætter rammerne ned i mine fine trugstader. Ind imellem får bierne et pust røg fra den sjove røgpuster. Det er tobaksstængler man brænder af i den.
 Jeg prøver at lokalisere dronningen. Der var godt med yngel og honning i rammerne.
 Jeg ser næsten ud som om jeg ved hvad jeg laver, ikke? Men for at være helt ærlig er det første gang jeg overhovedet rører ved bier.
Og heldigvis blev jeg ikke stukket en eneste gang. Desværre blev fotografen, alias gemalen stukket på lænden en enkelt gang. Jeg fik taget brodden ud, så forhåbentlig er det ikke så slemt for ham.

2 kommentarer:

  1. Det er jo tydeligt at se på billede nr 2 at fruen havde fuldtændig ret i at vi skulle have Trugstader. De fikantede gule kasser der står der, er de nye moderne af flamingo, de er ikke særlig pæne, sikkert meget brugbare og måske nemmere at arbejde med, men kønne, nej det er de ikke.
    Ja jeg blev lidt for nysgerrig og glemte at jeg kke havde rumdragt på. Det var min egen skyld, den stakkels bi kravlede op i revnen mellem T-shirt og bukser, og så var den pludselig i klemme.
    Nå men nu skal de så have ro, og i morgen er de klar til at producerer.....tonsvis af honning.

    SvarSlet
  2. Tillykke Henriette
    Men pas på, Bistik er meget farligere end hønsefeber, den bliver aldrig helbredt.

    Tapani

    SvarSlet

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.